MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jeszcze w tym roku tramwaje będą kursowały częściej niż co 10 minut

MST
KOMUNIKACJA. Pewne elementy wielkiej zmiany siatki połączeń, czyli tzw. remarszrutyzacji, zostaną wprowadzone w Krakowie jeszcze w tym roku. Skrócone zostaną trasy kilku kolejnych linii autobusowych. Tramwaje mają natomiast kursować częściej.

- Mimo, iż cała remarszrutyzacja ma zostać przeprowadzona, zgodnie z nowymi planami, dopiero 1 stycznia 2013 r., to jeszcze w 2012 r. wprowadzimy kilka znaczących zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Część z nich wejdzie do nowych, powakacyjnych rozkładów jazdy, inne zostaną wprowadzone wraz z uruchomieniem drugiego etapu linii tramwajowej na Ruczaj - informuje Tadeusz Trzmiel, wiceprezydent Krakowa.

Przyznaje on, że na razie nie ma jeszcze opracowanych szczegółów i konkretów. Znane są jednak ogólne zarysy.

- Zaczniemy od zmiany częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów - podkreśla Tadeusz Trzmiel. - Mogę też powiedzieć, że wprowadzone zmiany spowodują, że to tramwaje staną się głównym środkiem miejskiego transportu, a autobusy jedynie transportem pomocniczym - dodaje wiceprezydent.

Zapowiadane zmiany będą uwzględniać "oszczędny" budżet na komunikację. Dla pasażerów będzie to oznaczać zmniejszenie liczby kursów autobusów oraz skrócenie wielu linii. Na tramwaje będziemy czekać krócej niż obecnie, jednak będziemy przesiadać się częściej.

Jednocześnie - jak przyznaje Grzegorz Sapoń, zastępca dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu ds. transportu publicznego - ZIKiT wzbogacił się właśnie o nowy program komputerowy, służący do "modelowania siatek połączeń komunikacji miejskiej".

Dzięki temu programowi, można - wprowadzając do systemu komputerowego np. zmianę tras kilku autobusów z os. Bieżanów Nowy - zobaczyć dzięki specjalnej symulacji, jak wpłynie to na komunikację w innej części miasta, czy np. zwiększy się dla danych mieszkańców liczba przesiadek, czy jaki to będzie miało wpływ na czas przejazdu z jednego osiedla na drugie.

Jak dodają również urzędnicy z ZIKiT, urządzenie to pozwoli lepiej planować ewentualne korekty w rozkładach jazdy i skuteczniej przewidywać skutki, jakie może wywołać dana zmiana.

A. MACIEJOWSKI, (MST)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski