Kraków. W lipcu rozpoczynają się negocjacje w sprawie tramwaju do Mistrzejowic. Wykonawcę wybiorą z trzech firm

Piotr TymczakZaktualizowano 
Andrzej Wisniewski
Władze Krakowa planują budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju etap IV (linia tramwajowa do Mistrzejowic) na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Zarząd Dróg Miasta Krakowa w lipcu rozpocznie negocjacje z trzema wybranymi w rankingu firmami. To jednej z nich zostanie powierzona realizacja inwestycji.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym dotyczącym budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic złożyło siedem firm: NDI Projekt 101 Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o.; Via North Sp. z o.o.; Emsworth Investments Sp. z o.o.; Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o., FBSerwis SA; konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Po weryfikacji do dalszej części dialogu zostały wybrane trzy spośród nich: konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner); Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o.; VARDUN Sp. z o.o. Podstawą ustalenia rankingu firm było spełnienie przez nich określonych warunków selekcji. Maksymalnie można było uzyskać 25 punktów, pierwsza z firm uzyskała 25/25 możliwych, druga 24/25, trzecia 22/25. To z tą trójką prowadzone będą rozmowy, które będą podstawą do opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Od decyzji firmom przysługiwało odwołanie. Z tej możliwości skorzystało konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner) oraz konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o., FBSerwis SA. W pierwszym przypadku z uwagi na braki formalne odwołanie po wniesieniu zostało zwrócone. W drugim po rozprawie KIO odwołanie zostało oddalone.

"W lipcu rozpoczną się negocjacje. Doświadczenia polskie w projektach w modelu PPP zakładają przeprowadzenie 4-5 rund negocjacyjnych. W trakcie rozmów omówione będą sprawy techniczne, kwestie finansowe-prawne, ustalony zostanie kształt umowy. Po ich zakończeniu firmy zostaną poproszone o złożenie ostatecznych ofert (późną jesienią). Będą na to miały maksymalnie 3 miesiące" - informują w ZDMK.

Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona, wybuduje około 4,5-kilometrowy odcinek sieci tramwajowej od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, a także zrealizuje blisko kilometrowy tunel pod rondem Polsadu. Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność” po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji.

Zawarcie umowy z wybraną firmą na projekt, budowę i eksploatację planowane jest w III kwartale 2020 r. Uzyskanie ZRID w II kwartale 2022 r., zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w I kwartale 2024 r. Zakończenie okresu eksploatacji w I kwartale 2044 r.

Czytaj także

WIDEO: Karta czy gotówka? Co zabrać na wakacje

Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
N
Nie dla tramwajow
2019-06-17T17:16:43 02:00, RKAK:

Przestańcie lansować tę poronioną linie tramwajową!

99,99% mieszkańców na zebraniach odrzuciło projekt ale ponieważ to wałek to dalej wciskają kit że to dla dobra ludzi - zwłaszcza tramwaj 5 metrów pod oknem, kosztem trawników, drzew i ciszy,.

Tramwaj jadący zygzakiem między blokami - gdzie tak się buduje ?!?!!?!?!?!?!?!

Popieram nigdzie w gestej zabudowoe nie buduje sie tramwajow kosztem zieleni. Jak juz to puszczaja jakis srodkiem ulicy jadacy 5km/h dla lansu. A normalnie buduja metro pod ziemia z poszanowaniem srodowiska naturalnego i zdrowia psychicznego mieszkancow

W
Wampir z Posądzy
2019-06-17T23:14:38 02:00, czas na kosmodrom:

co tam w Krakowie słychać?Metro już zbudowane?? Zimową olimpiadę zrobiliście, z wielką pompą, metro budujecie, czas na kosmodrom i loty na Mars!

Masz już nową kapustę na straganie?

o
olo

Będzie się miało co wykolejać. Zamiast ekologicznych autobusów na realnych, wydzielonych buspasach.

D
DoNaukiImbecylu
2019-06-17T17:33:50 02:00, Gość:

Z Kurdwanowa dużego osiedla do centrum Krakowa stare krótkie tramwaje co 15 minut, pod szkołę J.M najlepsze wozy z klimatyzacją co 5 minut.

Ale bzdura. 50 jeździ z Kurdwanowa, w szczycie co 5 minut i jedzie na grzegogrzeckie i mogilskie - centrum Krakowa.

G
Gość

Z Kurdwanowa dużego osiedla do centrum Krakowa stare krótkie tramwaje co 15 minut, pod szkołę J.M najlepsze wozy z klimatyzacją co 5 minut.

R
RKAK

Przestańcie lansować tę poronioną linie tramwajową!

99,99% mieszkańców na zebraniach odrzuciło projekt ale ponieważ to wałek to dalej wciskają kit że to dla dobra ludzi - zwłaszcza tramwaj 5 metrów pod oknem, kosztem trawników, drzew i ciszy,.

Tramwaj jadący zygzakiem między blokami - gdzie tak się buduje ?!?!!?!?!?!?!?!

K
Krak

Tempo pracy urzędników przy tej inwestycji iście porażające !

G
Gość

Jak ten tramwaj włączą do JPII z Meissnera to tam juź w ogóle będzie masakra.

k
kranik

Ile to już lat władze Krakowa planują tę linię ? To jakaś zabawa z mieszkańcami ?

K
KiedyPowieszSobieDość?
2019-06-17T16:23:38 02:00, Gość:

Chciałbym, by NIGDY nie wybudowano tej linii tramwajowej, ponieważ - jak głoszą wtajemniczeni - powstałaby kosztem już istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia. Wykonać pierwszeństwo w ruchu dla autobusów na ciągu Olszyny-Pilotów-Młyńska-Lublańska itd. . oraz wyburzyć Capgemini i inne biurowce. Na ich miejscu postawić park oraz przejście podziemne pod Bora-Komorowskiego i pod Młyńską (także wybudować przejście podziemne pod Pilotów przy Almie). Precz z tramwajami i biurowcami! Kraków nie dla korposzczurów!!!

I znowu ten sam koleś, którego boli to, że są biurowce w mieście. Brakuje tylko tekstu, że ta praca nie przynosi PKB. Weź, przywiąż się do upadającego kombinatu hutniczego. Wyncyj kominów i przemysłu ciężkiego w mieście które jest w kotlinie i z 3 stron otoczone jest górami i pagórkami. Wyncyj.

G
Gość

Chciałbym, by NIGDY nie wybudowano tej linii tramwajowej, ponieważ - jak głoszą wtajemniczeni - powstałaby kosztem już istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia. Wykonać pierwszeństwo w ruchu dla autobusów na ciągu Olszyny-Pilotów-Młyńska-Lublańska itd. . oraz wyburzyć Capgemini i inne biurowce. Na ich miejscu postawić park oraz przejście podziemne pod Bora-Komorowskiego i pod Młyńską (także wybudować przejście podziemne pod Pilotów przy Almie). Precz z tramwajami i biurowcami! Kraków nie dla korposzczurów!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3