Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ścieżka rowerowa Wieliczka – Kraków. Coraz mniej czasu na budowę wyczekiwanej trasy wzdłuż drogi krajowej 94

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Rowerzyści mają dostać wreszcie „ścieżkę” wzdłuż DK 94 na odcinku Wieliczka – Kraków. Jednak bardzo potrzebna inwestycja ma coraz większe opóźnienie (zdjęcie ilustracyjne)
Rowerzyści mają dostać wreszcie „ścieżkę” wzdłuż DK 94 na odcinku Wieliczka – Kraków. Jednak bardzo potrzebna inwestycja ma coraz większe opóźnienie (zdjęcie ilustracyjne) fot. Anna Kaczmarz/Dziennik Polski/Polska Press
O wykonanie ścieżki rowerowej łączącej Wieliczkę z Krakowem - wzdłuż drogi krajowej 94 - mieszkańcy apelują od lat. Jednak inwestycja ma coraz większe opóźnienie. Droga dla rowerów musi być gotowa najpóźniej w lipcu 2023 roku, tymczasem wciąż nie zakończono prac projektowych.

Prace związane z ogromnie wyczekiwanym przedsięwzięciem Wieliczka prowadzi od jesieni 2020 roku, w formule zaprojektuj i wybuduj. Projekt obejmujący budowę trasy rowerowej wzdłuż drogi 94 jest dotowany z funduszy unijnych. Termin rozliczenia tego dofinansowania minie latem przyszłego roku.

Plan zakładał, że budowa rowerowej trasy ruszy w 2021 i potrwa najdalej do jesieni 2022 roku. Nic z tego nie wyszło, a wśród mieszkańców pojawiły się obawy, że bardzo potrzebnej trasy jednak nie będzie. O sprawę dopytywali się także radni podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej Wieliczki.

Wiceburmistrz Wieliczki ds. inwestycji Piotr Krupa powiedział nam, że opóźnienie jest wynikiem długotrwałych prac projektowych i niejednokrotnie trudnych uzgodnień (m.in. z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad) dotyczących tej inwestycji.

- Dokumentacja dla wykonania ścieżki rowerowej będzie gotowa w najbliższych tygodniach, a prace budowlane rozpoczną się w okresie luty/marzec 2023 roku. Czy realne jest ich skończenie do lipca? Wierzę, że to się uda. W tym przypadku roboty budowlane nie będą trudne i powinny pójść szybko – twierdzi wiceburmistrz Wieliczki.

Najszybsze i najprostsze połączenie rowerowe Wieliczki i Krakowa zaprojektowano po południowej stronie DK 94 (po stronie Pól Półchłopka). Trasa o długości ok. 2 km będzie zaczynać się przy ul. Krakowskiej w Wieliczce, a kończyć na granicy z Krakowem, na kładce pieszo-rowerowej nad autostradą A4 na węźle wielickim. Ścieżka ma zostać wykonana w całości po jednej stronie, bez "przejść" przez drogę krajową.

Wartość inwestycji, w ramach której przewidziano te prace przekracza 3,5 mln zł. Prócz budowy ścieżki rowerowej Wieliczka – Kraków, projekt ten obejmuje również wykonanie parkingu w systemie park&ride przy przystanku kolejowym w Węgrzcach Wielkich.

Czy opłaca się jeździć elektrykiem?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski